Cyfrowy Polsat quasi monopolista

Cyfrowy Polsat quasi monopolista

Do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który jest branżową agendą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wysłałem następującego maila:

Opisuję indywidualną sprawę, ale nie proszę o interwencje lecz o zajęcie się wskazanym problem w skali ogólnej.

Od wielu lat korzystam z mobilnego Internetu w Cyfrowym Polsacie. We wrześniu zawiadomiono mnie, że kończy się umowa i mogę ją przedłużyć (5 GB za 29,90 zł miesięcznie). Zgodziłem się na tę formalność. Jednak 5 GB to bardzo mało i muszę je dokupować (albo zmienić umowę na 15 GB za 59,90 zł). Od miesiąca Polsat oferuje 40 GB za 35 zł (cena dla klientów takich jak ja czyli korzystających również z dekodera telewizyjnego). Jako stały klient poprosiłem o umożliwienie mi skorzystania z tej nowej oferty, ale powiedziano mi, że dopiero po zakończeniu obecnej umowy czyli w październiku lub też po zapłaceniu kary umownej 684 zł. Od strony prawnej zapewne wszystko w porządku, ale….

Uważam, że jest to postępowanie nie fair, nie zgodne z etyką kupiecką. Jest to tak jak bym kupił w sklepie rower za 800 zł, a miesiąc później sklep sprzedawałby takie rowery za 100 zł. Taki sklep straciłby wiarygodność i zbankrutował. Rynek świetnie radzi sobie z takimi przypadkami.  Ale usługi cyfrowe są przeregulowane przez państwo, koncesjonowane, licencjonowane i mechanizmy rynkowe tu nie działają. Więc państwo powinno być gwarantem kupieckiej uczciwości…”

Paweł Kapuściński

Otrębusy

ul. Marii Dąbrowskiej 1

Z Urzędu Komunikacji Elektronicznej błyskawicznie otrzymałem odpowiedź, którą pozostawiam bez komentarza:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na przesłaną korespondencję do Urzędu Komunikacji Elektronicznej uprzejmie prosimy, aby zapytania do Urzędu lub wnioski
o interwencje Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE) przesyłać / składać za pośrednictwem formularza kontaktowego UKE zamieszczonego pod adresem: 
www.uke.gov.pl/formularz.

Wniosek o interwencję lub zapytanie można również przesłać tradycyjną formą tj. pisemnie na adres Centrali Urzędu lub na adres właściwej ze względu na miejsce zamieszkania zgłaszającego Delegatury UKE. Adresy Delegatur Urzędu oraz Centrali Urzędu odnajdzie Pan na naszej stronie internetowej www.uke.gov.pl zakładka Urząd -> Struktura i kontakt -> Kontakt z Urzędem.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE pod numerem 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub (22) 534-91-74 od poniedziałku do piątku
w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15.

Szczegółowe informacje na temat praw konsumentów znajdują się http://www.cik.uke.gov.pl/.

Adres e-mail uke@uke.gov.pl nie jest dedykowany do kierowania przez abonentów wniosków o interwencję Prezesa Urzędu lub zapytań.

 

Z poważaniem,

Joanna Lesiak

Brak komentarzy

Skomentuj